tisdag, juni 19, 2012

Clematis med mera ...


För första gången har min clematis klarat sig från att bli "avknoppad" av rådjuren. Nu vippar de stora blommorna i den idegran som jag klippte ner för ett par år sedan och där jag planterade clematisen för att den skulle få täcka den kala granen. Nu har det blivit riktigt vackert.


Jag är inte så petig med var och hur jag planterar växter och jag låter nästan alltid självsådda blommor få fortsätta växa på den plats de själva valt. Min favoritplats nu är just idegranen med clematisen där det också växer självsådda prästkragar, röd alunrot och borstnejlika blandat med planterad kattmynta och murklocka. Jag gillar när det blandas lite huller om buller. En röd uppkäftig alunrot bland det lila och rosa piggar bara upp tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar