söndag, juni 08, 2014

Efter regn kommer sol

Något nationaldagsfirande i hängmattan blev det inte. Det var mycket regn men det var trots allt välkommet med en ordentlig rotblöta. Den satte en väldig fart på växtligheten inklusive sniglarna. Det är helt hopplöst i år och snart ger jag upp. Spenaten har jag sått tre gånger! Och när den har kommit upp i en lång grön rad så tar det bara någon dag så är allt borta igen. Salladen har luckor här och där och flera astrar är av på mitten. Men skam den som ger sig - jag sår och fyller i luckorna och hoppas på att sniglarna skall försvinna (utrotas). Klipp, klipp, klipp!


Jag får glädja mig åt mina blommor istället. Schersminen har precis slagit ut och den doftar underbart. Och fingerborgsblommorna är manshöga och lyser som stora utropstecken i rabatten. I alla fall något som sniglarna inte gillar!



Dags för sista klipp-klipp-turen för i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar