onsdag, maj 04, 2011

Magnolia


Foto: Göteborgs botaniska trädgård
Jag har alltid velat ha en magnolia men trott att de är mycket svårodlade. Men nu har jag lärt mig att så inte är fallet, och det förstår man när man ser blommande magnolior i var och varannan trädgård. De är så fantastiskt vackra med sina stora blommor på de kala grenarna och det är fascinerande att det är en av våra äldsta blommande växter. Magnolian har funnits i mer än 100 miljoner år (samtidigt med dinosaurierna!).
På något sätt måste jag hitta en skyddad plats att plantera en magnolia på för nästa vår vill jag ha en egen och slippa kasta avundsjuka blickar på grannens.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, jag vill också ha en sån vacker och ståtlig. Jag kastar avundsjuka bilckar på grannens fina.

    Anna

    SvaraRadera