fredag, januari 06, 2012

Trender 2012

Foto: Floradania


Vintage Bloom
Vintage vad gäller växter känns som en omöjlighet men jag förmodar att det är utsmyckning, krukor med mera som det syftas på (vintage blommor kan ju inte vara annat än visset). Och visst kan det bli fint att sätta söta saintpaulior, begonior och små rosor i vintagekrukor av porslin, glas eller fattigmanssilver. Gärna uppiffat med lite virkade dukar och andra textilier.


Foto: Floradiania



Twilight Bloom

Nästa trend blickar tillbaka mot 70-talet och mörkare färger. Istället för vitt blir det mer brunt och beige i inredningen och med det följer växter i helgrönt eller blommor i mörka färger. Rödbeta är numera inte bara en rotfrukt utan även en färg. Rexbegonia och hibiscus är två trendiga växter.


2 kommentarer:

  1. Jag föredrar nog det där med 70-tal framför söta rosor i rosa. Men va svårt det är, tycker jag, att bestämma sig för en stil man gillar och följa den. Å det gäller både ute och inne för min det.

    SvaraRadera
  2. Håller med. Jag beundrar dem som kan hålla en enhetlig stil. För min del blir det alltid ett hopplock av lite av varje av sådant jag gillar.

    SvaraRadera