måndag, april 29, 2013

Palmlilja


Hittade inga bilder att "låna" så det fick bli korniga iphonefoton från mitt lexikon och reklambladet istället.

I dagens reklamhög hittade jag lite "information" från den lokala plantskolan (den enda som är värd att läsas i den stora högen). Där hittade jag palmlilja som jag sett på resor söderut men aldrig vetat att den går att ha i kalla Sverige. Men om den planteras torrt, varmt och skyddat så kan man ha den i rabatten. Slog upp den i mitt stora "plantlexikon" och där stod det att den kommer från östra USA och är frosthärdig, så då borde det  funka. Nu har jag ingen skyddad och torr rabatt men jag skall odla en planta i kruka på altanen. Tillsammans med mitt olivträd blir det lite medelhavskänsla "light".

Ibland blir det också lite galet. Googlade på palmlilja och fick upp "PALMLILJA IKEA" och trodde för en sekund att de också sålde sådana, ända tills jag fick upp länken  (ett randigt påslakanset!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar