onsdag, maj 22, 2013

Det går fort nu!


På mindre än en vecka har de vuxit sig så här stora. Värme och vatten gör verkligen susen.



Det är mycket jobb att ha en stor köksträdgård utan avgränsningar eller odlingsbänkar. I flera år har jag tänkt att göra något åt det men när våren kommit har jag bara velat få allt i jorden så fort som möjligt. Men i år - äntligen! - har jag gjort slag i saken (något gott med en lång och kall vår).

Så särskilt vackra är de inte men om någon månad kommer de inte att synas så mycket bland all växtlighet. Fem fasta bänkar blev det och så har jag kvar några pallkragar som jag kan flytta runt för lite flexibilitet. Och det känns redan mycket enklare att rensa ogräs och hålla reda när man kan koncentrera sig på en begränsad yta åt gången.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar