söndag, oktober 13, 2013

Färgrikt


En sådan höst vi har! Jag kan inte minnas när vi hade en sådan varm, solig, torr och vindstilla höst senast. För att inte tala om alla färger. Jag kan inte se mig mätt på detta färgsprakande konstverk.



Och det stämmer! Det är ovanligt färgsprakande i år. Läste precis att det är särskilt mycket röda färger på löven i år. Varför det är så vet man inte riktigt. Det finns lite olika teorier om vattenmängd, solskydd med mera ... Men det spelar inte så stor roll varför. Det är bara att passa på att njuta så länge det går. 



Och blommorna fortsätter att blomma. Varje vecka tänker jag att nu, nu är det den sista buketten jag plockar för i år. Men fortfarande plockar jag in tre stora buketter varje vecka. Blommorna blir visserligen lite mindre och kortare för varje gång men färgprakten är det inget fel på. Astrar, ringblommor och luktärter är tacksamma och blommar så länge solen lyser och kylan håller sig borta. Det är bara tacka och ta emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar