söndag, juni 01, 2014

Härlig helg



Ytterligare en härlig helg med riktigt sommarväder. Och äntligen börjar det mesta komma på plats, så snart kan man slå sig till ro (nå ja) och njuta frukterna av allt hårt arbete.

Trädgårdslandet är nästan klart, återstår bara att sätta ut luktärterna. Har grävt ur komposten så jag har fått mycket fin jordförbättring till min tunga lerjord. Så nu är det bara snigeljakt, lite rensning och vattning som behövs framöver.


Sommarblommorna har också kommit på plats. I år har jag inte köpt lika mycket som jag brukar eftersom jag har lyckats övervintra en massa pelargoner (plus nya sticklingar). De har nu fått ny jord och krukor så till midsommar räknar jag med full blomning.



Dahliorna växer också så det knakar och min rosenbuske håller på att hämta sig från svåra angrepp av bladlöss. Så med tiden hoppas jag på mycket blommor. Men lite nytt kan man inte motstå. Bland annat lite surfinior och petunior i härliga färger.



Så nationaldagen ser jag fram emot att fira i hängmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar