onsdag, oktober 28, 2009

Just nu

Just nu händer det inte mycket i trädgården men man vill ju ändå ha något som lyser upp i höstmörkret, så det fick bli några små minipumpor (originellt och fantasifullt 1!) vid entrén.



Och några krukor med vit och lila ljung (originellt och fantasifullt 2!).




Jag är egentligen inte så förtjust i ljung, speciellt inte den vanliga Ericasorten som säljs i parti och minut på hösten. Den torkar och blir ful och risig väldigt snabbt. Men den perrena ljungen tycker jag håller sig fin längre så några ljungplantor fick ersätta ett par växter som strök med i frosten.





Upptäckte att vitlöken har kommit upp med långa gröna skott. Och det är bara tre veckor sedan jag satte dem! Eftersom det är första gången jag odlar vitlök vet jag inte hur de brukar bete sig men förmodligen är det bäst att jag täcker över dem med kastanjelöven som skydd mot frosten.

.


De höga vissna solrosorna är riktigt dekorativa och nu när dagarna blir kortare och kallare så blir fröställningarna ett populärt matställe. Det har varit massor med fåglar där men jag fick tyvärr inte med dem på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar