lördag, juni 12, 2010

Regn och blåst


Vädret påminner mer om höst än om vinter. Regnet har öst ner mer eller mindre hela veckan och alla mina sommarblommor i krukorna på altanen har fått en långsam start. De blommar men har inte fått den där riktiga farten som de får av lite mer sol. Och fortsätter det så här är jag rädd att vissa plantor kan börja ruttna.


-
-
Som om det inte var nog har det börjat blåsa också, så nu börjar vissa krukor se riktigt tilltufsade ut. Tänkte att jag skulle gå igenom och fota mina sommarblommor men jag hann bara med denna surfinia (tror den heter Jamboree Blue Vein) innan blåst och regn gjorde det omöjligt att fortsätta.




Och dessa dahliaknoppar som väntar på sol och värme. Återkommer med fler sommarblommor när vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar