söndag, september 25, 2011


Äntligen en helg utan regn! Det har varit uppehåll hela helgen och idag har det varit sol och 20 grader. Underbart!

Och äntligen har jag kunnat börja göra lite höstfint i krukor och rabatter. Några cyklamen, höstastrar och ljung har det blivit.



Och en dekorationskål. Jag brukar inte gilla dem (de blir fula så fort) men den här vita kunde jag inte motstå. Får se om den klarar sig till frosten eller om rådjuren hinner före (den står alldeles utanför entrédörren men det brukar inte hindra rådjuren).




Snart börjar det också att bli dags att ta in de växter som skall övervintra och då börjar jag få problem. Min Dr Westerlunds blomma har vuxit sig gigantisk i sommar och jag har egentligen inte någon plats att övervintra den på. Den är 60-70 cm hög och minst lika bred. I vanliga fall brukar jag ha den inomhus. Då blir den väldigt lång och ranglig när den inte får tillräckligt med ljus så på våren får den klippas ner rejält. Men en sådan här gigantisk buske är svårt att få plats med inne. Och det känns synd att klippa ner den redan nu, men det är kanske enda sättet. Hoppas frosten dröjer ett bra tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar