söndag, oktober 16, 2011

Frost

Första frostnatten inträffade i veckan och med den försvann dahlior och andra känsliga växter. Men mycket kämpar vidare, bland annat blommar mina rosor fortfarande. Det är bara tacka och ta emot så länge det varar.

Vill man ha lite grönt omkring sig nu så får det bli på fönsterbrädan. Hittade ett par roliga växter hos Floridania  som jag skulle kunna tänka mig att förnya med här hemma. Jag gillar det här slingrande arrangemanget. Fallskärmsranka heter den och den skall stå ljust men inte i full sol.




Den här gillar jagockså. Det är en kinavildvin och den är visst släkt med vårt rådhusvin som brukar slingra sig längs husväggarna.

Men när jag var och handlade så blev det varken det ena eller andra utan en höststjärna. Den introducerades förra året och jag var skeptisk till den då och är det fortfarande. Jag tycker inte det passar med julstjärnor i oktober även om de är rosa. Men trots det kom jag hem med en. Visst är det konstigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar