lördag, maj 26, 2012

Datorer gör en vansinnig! Kan numera inte uppdatera bloggen från min egen dator utan får låna en annan. Hur kan det vara så?

Hur som helst. Tänk om det var möjligt att doftblogga. Då skulle ni känna hur underbart min doftolvon doftar nu. Synd bara att den blommar så kort tid.





Vad gör jag nu? Förra våren fick jag en vacker blomsterbukett med en trollhasselgren (tror jag!). Efter att ha haft den som dekoration i flera veckor upptäckte jag att den hade fått långa rottrådar. Så jag tog med den ut och stack ner den i rabatten runt knuten, mest för skoj skull. Och förra sommaren såg den mer död än levande ut och jag tänkte slänga den, men glömde av det. Så döm av min förvåning när den står där grön och frisk och ser ut som om det finns hopp om livet. Skall den få stå kvar? Hur stora blir de? Jag hade ju inte tänkt att få ett träd alldeles vid knuten. Samtidigt känns det synd att flytta den nu när den har satt fart.

 

 
PS! Den överlevde! Ingen har smaskat på min enda tulpan! Första gången någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar