måndag, september 10, 2012

Vår bästa tid är nu ...


Smultron hör ju sommaren till men det är nu som de är som godast. Aldrig smakar de så mycket som nu. På sommaren blir de lätt torra men nu är de saftiga, smakrik och goda. Mums!


 
Jag trodde inte att jag skulle få någon ärt- och bönskörd när fröna ruttnade bort för andra gången i våras. På vinst och förlust satte jag en tredje omgång i börja av juli och se - nu kan jag skörda! När de väl tog sig växte de snabbt och de har dessutom blivit finare än vanligt. Beror kanske på att de sluppit kämpa sig igenom någon varm- och torrperiod utan fått en jämn och lagom tillförsel av vatten (regn) under hela växtperioden. Hädanefter skall jag inte ha bråttom med att så bönor och ärter utan vänta till slutet av juni.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar