torsdag, mars 20, 2014

Vår inne, vår ute

 

Nu har mina plommonkvistar slagit ut i blom! Och bredvid håller en stor blank kastanjeknopp på att titta fram. Jag gillar blandningen av tulpaner och grenar och speciellt mycket gillar jag när tulpanerna blir så här långa och börjar böja sig mjukt ut över vasen. Det är ju inte alltid de blir sådana, många bara vissnar och skrumpnar ihop utan att växa en endaste centimeter. Lite konstigt tycker jag eftersom jag sköter alla precis likadant.



På grund av ryggskott kunde jag inte göra så mycket helgen som gick. Men med rak rygg lyckades jag att "tappa" ner några penséer i ett par krukor. Krukor som fortfarande var fyllda med höstens ljung. Så de har haft det lite varmt om fötterna den första veckan. Men till helgen hoppas jag att kunna ge dem lite mer omsorg och plantera ut dem på riktigt och skaffa några fler.






Och de första minipåskliljorna har slagit ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar