måndag, mars 31, 2014

Våren går "all in"


Tyvärr satte ryggen stopp för trädgårdsarbete den här helgen också så det fick bli långa promenader istället. Och då prickade jag av följande vårtecken:
blåsippa
vitsippa
tussilago
citronfjäril
strandskata
rabarberknopp (i trädgården)

Jag kan inte påminna mig när jag hittade vitsippor i mars senast. Våren går verkligen "all in" men det är lite tråkigt om allt kommer på en gång så man inte hinner njuta av den. Till och med slånbären och fruktträden är på väg att spricka ut.


Det var verkligen härligt väder och alldeles vindstilla för en gångs skull. Det såg ut som sommar och jag blev till och med sugen på att bada i det klara och spegelblanka havet.



Och lågt vatten var det. Det gick att korsa hela vikar utan att bli blöt om fötterna.



Men nu måste ryggen bli bra för det kliar i fingrarna. Nu vill jag sätta igång med vårbruket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar