måndag, december 06, 2010

Pippi på fåglar

Utan en riktig kamera är det inte lätt att fota fåglar, men jag gör det ändå.

Jag har fått mängder med besök sedan jag började mata dem för ett par veckor sedan. Bland annat kommer det två fasaner på besök varje dag och äter på marken nedanför fågelbordet. Det är verkligen stora och stiliga fåglar som katterna inte vågar närma sig (de få gånger de vågar sig ut i snön).


Annars är det mindra fåglar på besök, bland annat en hel flock domherrar som ser ut att ha flugit direkt ut från ett julkort när de kommer farande.
Annars är rödhaken en av mina favoriter. Den ser så klok och förståndig ut och på vårarna när jag är ute och gräver i landet brukar den sitta alldeles bredvid mig och vänta på att jag skall gräva upp lite godsaker åt den.



Glöm nu inte småfåglarna i vinter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar