söndag, oktober 03, 2010

100 lökar


 Nu kan jag känna mig nöjd, för nu har jag fått ner de fler än 100 lökar som jag beställt från odla.nu. Jag beställde en påse med vita och en med blåa lökar som jag har satt i min nya rabatt som jag grävde i somras. Scilla, pärlhyacint, iris, allium och krokus har det blivit.




Kvar att plantera är 10 st av de här tulpanerna och för att inte riskera att de blir rådjursmat till våren skall jag sätta dem i en kruka på altanen. Och tulpaner är inte så bråttom med att få ner i jorden så dem tänkte jag plantera lite senare när jag får en ledig kruka efter sommarblommorna. Jag är verkligen spänd på att se om de blir så blåa som de är på bilden. Kan inte påminna mig att jag sett så blåa tulpaner.


Benmjöl skall man ju ha när man sätter lökar men det var slut i affären, istället blev jag rekommenderad en påse lökgödsel som såg ut som små pellets. Hoppas att det funkar lika bra och att mina lökar får en bra start.

1 kommentar:

  1. Jag missade att skicka efter lökar så jag måste köpa i affären..måste bara "få tummen ur"...
    Vad härligt egentligen att ha allt det där att vänta på under mörka kalla dagar hela vintern :o)

    Önskar dig en härlig dag!
    /Ina

    SvaraRadera