tisdag, januari 18, 2011

Oliv i kruka


Det känns som om min oliv har kommit lite i otakt. Den blommar redan nu.



Den blommade i somras och fortfarande när jag tog in den i oktober fanns det några blommor på den. Eftersom jag inte har någon vinterträdgård får den övervintra inomhus i ett ljust fönster. Tyvärr blir det lite för varmt och torrt för den, så blommor och olivkart brukar ramla av när den kommer inomhus (och en hel del blad också).

Men nu har den redan satt fart på blomningen igen. Den känner säkert av att dygnet har blivit 1 timma längre sedan vintersolståndet. Visst märks det att vi går mot ljusare tider!

2 kommentarer:

  1. Alla vårtecken är välkomna tycker jag, även lite för tidig olivblomning.
    Synd på illern, själv hittade jag en död hornuggla i trädgården i helgen.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej! Så du har också haft stjärtmesar.Ja, de är ju så söta. Stackars iller....undrar vad som hänt ??Kul att olivträdet blommar :-)) Du har så mycket fina saker att sälja. Är sugen på en del. Kram

    SvaraRadera