onsdag, januari 05, 2011

Snön faller ...

Snön vräker ner och mer vinter än så här kan det inte bli. Det är vackert med all nysnö på träden och jag hoppas att SMHI:s prognos, som säger att det skall regna på lördag, är fel. Snön får gärna ligga ett tag till för jag tänker åka skidor.
.
Trots så mycket vinter så går vi mot ljusare tider sedan två veckor tillbaka. Än märks det kanske inte så mycket men i mitten av januari tycker jag att det brukar märkas. Och då är det svårt att inte börja planera för våren och vad som skall växa i trädgården.
.
Göteborgs botaniska trädgård ger ut en frökatalog med massor av roliga och unika fröer från deras egna samlingar. För att beställa fröer måste man först bli medlem i Konnässörsklubben (kostnadsfritt) och då skickar de hem frökatalogen till dig (finns här som PDF-fil).

Själv blir jag sugen på mängder av fröer och skulle lätt kunna beställa hur mycket som helst.


Vad sägs som lite dreadlocks? Jag säger bara: Vill ha!


Och vem vill inte ha en sådan här rabatt?

 

Eller en sådan här? Jag skulle kunna köpa samtliga fröer till de här rabatterna om det inte var för ...


... platsbrist.Tyvärr har jag inte utrymme och plats för att driva upp fröer själv så jag får nöja mig med att titta, bläddra och drömma och hoppas på att jag någon gång skall få plats till att driva upp egna plantor. Men några dreadlocks kanske jag kan få plats med i alla fall, och ett par Zinnia elegans ’Meteor'

1 kommentar:

  1. Jag är också på beställa fröer humör. Utanför har vi snöstorm som är på vippen att övergå i regn. Vet inte vilket som är värst faktiskt.
    Eva

    SvaraRadera