måndag, januari 31, 2011

Keukenhof


För många år sedan var jag i Keukenhof i Holland och tittade på tulpanerna. Det var en verklig upplevelse och något jag kan rekommendera. När jag fick syn på dessa bilder därifrån blev jag sugen på att åka dit igen.



Och framförallt sugen på att "måla" med lökar på detta vis. Men hur många lökar (och hur många kronor) skulle krävas för att bara åstadkomma en liten pyttebit av detta?


Och vad man kan fundera mer över är: Hur ser det ut när alla lökar har blommat ut? Är det fotbollsstora fält med tråkig blast som skall vissna ner (har aldrig sett några foton på något sådant). Eller åker lökarna upp ur jorden för att ersättas av nya till nästa vår?

Vill man åka hit får man göra det i mars-maj (24 mars till 20 maj i år), resten av året är det stängt.


Hos mig gäller det mindre formatet förutsatt att de 100 lökar jag satte i höstas tar sig. Men än är snön för tjock för att man skall kunna se några gröna bladspetsar sticka upp ur jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar