söndag, september 19, 2010

Tråkigt, tråkigt.



Vädret inspirerar inte till att gå ut och arbeta i trädgården. Den senaste veckan har bara varit för trist. Det har varierat mellan att vara blåsigt och jätteblåsigt och mellan att regna småspik och att ösa ner hinkvis. Och samtidigt som regnet öst ner har solen tittat fram korta stunder. 

Så jag har inte haft någon lust att vara ute och städa i trädgårdslandet vilket hade behövts. Och inte har jag haft någon lust att göra höstfint utanför entrén och byta ut gamla sommarblommor mot färgglad höstfägring.


Och när jag trots allt gjorde ett försök till att börja städa i kökslandet slutade det så här. Grepen gick av och i och med det försvann definitivt all trädgårdslust för tillfället.


Så nu väntar jag på att lökarna som jag har beställt från odla.nu skall komma och att trädgårdslusten skall  återvända med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar