torsdag, maj 06, 2010

Nej ...

... den överlevde inte. Min krukodlade ros som var så vacker överlevde inte vintern. Hösten var ju till en början mild så jag lät krukan stå kvar (glömde av den) ute på altanen. Men plötsligt blev det frost och krukan frös fast (gick inte att rubba) och sedan försvann den under snön. Jag närde ett litet hopp om att snön skulle skydda och värma, men skadan var nog redan skedd. Efter att ha tittat och letat i flera veckor efter något tecken på liv fick jag ge upp och acceptera att det inte skulle komma några fler knoppar på den här busken.




.
.
Så nu har jag inhandlat en ny.



Kalmar heter den och den skall blomma från juni till hösten med aprikosfärgade blommor.



Så nu är det bara att vänta och hoppas på att KYLAN GER MED SIG OCH VÄRMEN KOMMER NÅGON GÅNG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar