tisdag, januari 05, 2010

Ibland undrar man ...

... hur det egentligen står till där uppe. Hur har jag kunnat glömma att ta in min krukodlade ros. Jag brukar ställa in den i garaget sent på hösten men i år har jag glömt att göra det! Hösten var så mild och jag tänkte hela tiden att när kylan kommer skall jag ställa in den. Men när kylan slog till glömde jag av rosen. Trots att den står precis utanför köksfönstret så att jag ser den varje dag.




Och så idag, när det började snöa igen, fick jag plötsligt syn på den. Jag gick ut i snöyran och skulle bära in den men krukan var fastfrusen och jag vågade inte rycka och slita i den för mycket. Så nu står den där den står.

Jag håller tummarna för att den skall klara sig. Det som krukodlade buskar och växter ogillar är ju de snabba temperaturväxlingarna de utsätts för i krukan, men det har inte varit så många snabba temperaturväxlingar. Det har ju varit kallt ett bra tag nu så jag hoppas verkligen att den överlever. Men när jag får loss krukan kommer den att åka in i garaget i alla fall.





Så jag hoppas att jag får njuta av dessa underbara blommor till sommaren igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar