måndag, augusti 30, 2010

Abrupt slut.

Visst tog sommaren slut väldigt abrupt. Plötsligt blev det kolsvart på kvällarna, värmen försvann och regn och blåst drog in över odlingarna med full kraft. Och det gillar jag inte alls. Jag hade sett fram emot en lång och varm sensommar med en nästan omärkligt övergång från sommar till höst men där fick jag tji.
.
Det är bara att inse att det inte blir några fler dopp i havet och stuva undan badkläderna i garderoben. Istället får jag trösta mig med en tur i svampskogen och som tur är är det gott om svamp i år. Har redan plockat flera liter kantareller.




Man får också ägna sig åt att göra höstfint i trädgården och det är ju alltid roligt. Lite extra höstfint och kul kan man få med betongsvampen Nicke. Finns i affären och kostar 89 kronor och har bra mycket längre hållbarhet än herr Kantarell.




Och krysantemum (här i krukan Star) i hösten alla färger hjälper också till att pigga upp när man känner sig deppig i höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar