söndag, augusti 01, 2010

Nu blommar det! Del 5.

Här är fortsättningen på vad som blommar i trädgården just nu.


Den vita rudbeckian håller precis på att slå ut.



Några ljusblå violer för en undanskymd tillvaro bland smultron och andra blommor i kökslandet.


Vallmon växer lite varstans och är helt självsådd.



Borstnejlika i olika färger har blommat sedan midsommar. Nu är det endast den rosa som blommar.




Malvorna blommar för fullt.



Några purjolökar som har övervintrat blommar för fullt. Blommorna använder jag som snittblommor. De är mycket dekorativa och hållbara.



Jag tror det är luktärtsår i år. Mina blommar som de aldrig har gjort förut.





Jungfrun i det gröna sjunger på sista versen men blomställningarna är minst lika dekorativa och mycket mer hållbara än blommorna.



Dillkronor är inte bara till för kräftorna. Jag använder dem även i blombuketterna. De är skira och vackra och hållbara.



Astrarna är precis på väg att slå ut.


Den röda alunroten håller på att blomma över medan den "vanliga" med röda blommor är inne på andra blomningen.

Den här gången blev det 11 nya blommor så nu är jag uppe i totalt 41 olika blommor. Det var många fler än jag trodde. Men det finns fortfarande några fler. Fortsättning följer ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar