torsdag, augusti 12, 2010

Rosengodis

På grund av rådjur kan jag tyvärr inte ha rosor i trädgården så därför har jag fått nöja mig med en krukplanterad ros på altanen där inga rådjur kommer åt (än så länge! De börjar bli så tama så det skulle inte förvåna mig om de börjar klampa upp på altanen också).

Min förra ros glömde jag ju att ta in i vintras. Inte förrän snön låg halvmeter djup på altanen kom jag ihåg rosen. Och då står den ändå utanför köksfönstret där jag ser den varje dag!

Så i våras fick jag skaffa en ny ros, en floribunda som heter Kalmar och har persikofärgade stora och doftande blommor. Och nu blommar den för fullt. Och eftersom jag bara har en ros så får jag verkligen se till att njuta av den. Jag tar till och med vara på de överblommade rosorna och rosenbladen och lägger dem i en zinkbalja där jag kan njuta av dem ett par dagar till.







Och Kalmar har jättemånga knoppar så förhoppningsvis kommer den att blomma långt in i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar