fredag, september 25, 2009

Blommigt fredagsmys

Fredagsmys består inte bara av god mat och dryck. Jag tycker att vackra, och helst nyplockade, blommor räknas till fredagsmyset också.

.


.
Än så länge räcker blommorna till ett par, tre buketter varje fredag. Fortsätter vädret att vara så här milt så kan jag förhoppningsvis få mina fredagsbuketter några veckor till.

.



Nu kan man också hitta vackra fröställningar att blanda in i buketterna (här kan man skymta fröställningar från silverax). Eftersom jag ville ha lite "vippigt" på toppen letade jag efter vackra gräsax men hittade inga, så jag fick ta vanlig vass i stället och det funkade också tycker jag.



Den här buketten består huvudsakligen av ringblommor och sommarkokardblomster, en blomma som jag odlar för första gången. Det stod på påsen att den skulle vara lättodlad men den tog väldig tid på sig att komma i blom. Men nu blommar den riktigt frodigt och jag gillar verkligen de gulorange blommorna.

1 kommentar:

  1. Har du så mycket blommor kvar hos dig???!!Jag kommer!....fniss.Saknar verkligen nu att kunna plocka in buketter.Håller med dig att det tillhör fredagsmys med vackra blommor, som man själv plockat. Så vackra kompositioner du gjort!Man blir riktigt glad över att titta på dem!De bulliga blommorna i lite brunorange i nedersta buketten är speciella.Kan tänka mig dem ihop med höstlöv.Dina fina bilder sätter fart på fantasin nu :-)Ha en fortsatt skön söndag!
    /Kram Karin

    SvaraRadera