onsdag, september 23, 2009

Sommaren är inte slut!

Visst är det lite sommar kvar fortfarande (i alla fall här på västkusten). Penséerna som jag köpte tidigt i våras blommar fortfarande. De börjar visserligen att bli lite tilltufsade och rangliga men jag tycker fortfarande att de är tillräckligt fina för att spara dem ett tag till.




.
Kaprifolen blommar för andra gången och på kvällarna luktar den fantastiskt i den klara, kyliga höstluften.







De sista knopparna på min krukodlade ros har också hunnit att slå ut. Jag älskar dessa maffiga creme- och rosafärgade blommor som dessutom doftar gott. Jag brukar ju vara dålig på namn, men nu har jag tagit reda på att detta är en Nostalgie, en storblommig rabattros som är härdig till zon 4.


.




.

Blompinnen Amor från Inreda Ute


Min lilla Amor som delar kruka med rosen har åldrats med behag under sommaren och fått en fin patinerad rostig yta som står sig vackert mot det mörkgröna bladverket.



Och krassen blommar som allra finast just nu.






2 kommentarer:

  1. Ohh, käre tid så mycket vackert du fortfarande har kvar som blommar. Så härligt!Att penseerna blommar fortfarande hos dig och ser så fina ut är ju smått fantastiskt.Men då har de väl stått på en plats med en del skugga för att hålla sig så fina , eller?Mina brukar bli rangliga redan i juni-juli...Rosen du har fotat är magnifik. Väldigt speciell med den ljusa mitten och de mörkrosa kronytterbladen.Och du har tom fått med en fin insekt. Du har tagit en riktigt fin bild där!!Rosa/cremefärgade blommor älskar jag också,mmmh.
    Oj nu upptäckte jag din bild i högersidan med de blå penseerna i betongkruka mot stenar.En riktigt vacker installation.Jag tittar in mer här senare för du har så mkt fint att se på.
    Ha en goer dag!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Det var kul att se penseer du är nog den enda i bloggvärlden som har det kvar. Ingen annan som visat vad jag sett.
    Kul att titta in här.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera