lördag, september 05, 2009

Oväder!



Det var inte frosten utan blåsten som skördade sitt första offer bland sommarblommorna. Mitt i ovädret igår hördes en duns ute på altanen och när jag kom ut såg det ut så här. Jag vet inte vad de gula blommorna heter men just nu blommade de som allra vackrast. Det var som ett hav av gula solar.

När jag lyfte på krukan visade det sig tyvärr att kanten på krukan fungerat som en kniv och skurit av flera rankor. Tråkigt, tråkigt. Men jag får njuta av det som blev kvar ett tag till.


2 kommentarer:

  1. Mina änglatrumpetr tycker inte om detta blåsande och regnande. Min vita hade tills igår ca tio stora trumpetblommor, sen kom regnet och blåsten. Nu vet jag inte ens om jag vill se hur den ser ut.

    SvaraRadera
  2. Min änglatrumpet mår inte heller bra av detta blåsande. Den har blåst omkull flera gånger denna blåsiga sommar så jag har inga blommor att se fram emot utan får hoppas på bättre tur nästa år.

    SvaraRadera